I går gik turen til USS Midway som er et kæmpe hangarskib. Det er nu omdannet til et museum. Turen derhen gik igennem en mindepark for Martin Luther King med citater fra hans taler på sten. Interessant at se og faktisk så vi det kun fordi vi havde valgt en alternativ vej end den korteste. Det var naturligvis med fuldt overlæg 😉

Vi havde købt billetter hjemmefra så det var bare at gå lige ind, der stod en ældre herre og lyste med lommelygte ned i vores tasker, men han fandt ikke noget interessant.

Skibet var med i 2. verdenskrig og sidst aktivt under Golfkrigen i 1992. Vi fik udleveret hørebøffer og blev også opfordret til at få taget det obligatoriske billede med fake baggrund, men vi snoede os som altid udenom.

Vi valgte at se dækket først, meget imponerende hvor stort det er og også sjovt at se alle de forskellige fly og helikoptere, der var.

Vi landede midt i en højtidelig, der var afskærmet med snor og først fangede Victor og jeg ikke helt hvad der foregik, men det gik efterhånden op for os at en vaskægte US Navy-et eller andet skulle gå på pension. Der blev sagt mange pæne ord og vi blev alle opfordret til at bede “Mor, det er meningen du skal kigge ned”, javel så, og bønnen var overstået og der blev sagt flere pæne ord var manden hermed fratrådt hæren og vi måtte alle klappe. Sjov oplevelse lige at få med.
Broen er selvfølgelig i den venstre side eller skal vi sige bagbord og fylder ikke hele skibets bredde for at flyene skal kunne lande. Vi kom ikke derop, det var en guidet tur med lang ventetid. Det er kun en i selskabet, der ikke har set en bro og han var lidt ligeglad.

I stedet gik vi nedenunder og så alt, hvad der er værd at se, hold da op hvor var der varmt. Dagens trappemotion kom af at gå rundt dernede.

Efter besøget var vi et smut henne og se “The homecoming” – en sød ikke helt lille statue og sad ellers og nød det gode vejr (det var overskyet, da vi gik, så jeg er blevet en anelse rød!)

Vi tog en sandwich på molen og derefter gik turen tilbage til hotellet for at motionere i deres fitnesscenter.

Aftenmad på hyggelig restaurant ved havnen og ellers tilbage og i seng.

I dag er programmet hvalsafari!